Siirry sisältöön
Mitä tekoälyn aikakausi vaatii markkinoijalta ja organisaatiolta?

Mitä tekoälyn aikakausi vaatii markkinoijalta ja organisaatiolta?

Innovaatioilla ja epävarmuutta sietäen kohti uutta bisnestä

Keskiviikko 27.11. klo 14–16
Virtuaalitilaisuus

Tekoäly ja digitaalisuus myllertävät ja muuttavat markkinointialan työnkuvia ja työtehtäviä. Jokaiselta markkinoijalta vaaditaan niin uuden omaksumista, innovointitaitoa kuin epävarmuuden sietoa. Samalla myös organisaatioiden johtamisen tulee siirtyä datan, tekoälyn ja automaatioiden aikakaudelle. Uusilla työkaluilla pitäisi luoda uutta bisnestä ja kilpailuetua, mutta tämä ei onnistu ellei ihmisten ja organisaation toimintatapojen muutosta johdeta. 
 
Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa haetaan yhdessä tilannekuvaa tekoälyn vaikutuksista markkinoijan työhön. Tarkastelussa ovat sekä organisaatiotasolle vaadittavat muutokset että markkinoijan oma arki.

 

Vanha organisaatio + uusi teknologia = edelleen vanha organisaatio

‍Lars Schulman (VML Finland) antaa puheenvuorossaan käytännön vinkkejä siihen, miten B2B-markkinointiorganisaatioiden on pystyttävä muuttamaan prosessejaan ja toimintamallejaan. 


Teko- ja digiäly markkinoijan tunneälyn kavereina

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n johtaja Tuula Sirén kertoo, kuinka MMA:n jäsenet suhtautuvat tekoälyyn ja sen tuomiin muutoksiin sekä miten markkinoinnin työelämä kehittyy tekoälyn käyttöönoton kasvaessa.


Mitä markkinoijan tulee tietää tekoälyn aikakaudella kohderyhmätiedon mallinnuksesta

‍Jaakko Kaartinen (Taloustutkimus) käy puheenvuorossaan läpi, mitä markkinoijan tulee tietää tekoälyn aikakaudella kohderyhmätietojen mallinnuksesta.
 

Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton. Meillä on ilo olla mukana mahdollistamassa tätä MarkkinointiKollektiivin tapahtumaa Taloustutkimuksen sekä VML Finlandin kanssa.